Followers

Dengarkah Tidak ?

Dalam perjalanan pulang, seorang pak cik ditahan
 dalam satu sekatan jalan raya

Polis      :        Pak cik , boleh saya tengok LESEN ?

Pak Cik :        Duit berapa SEN encik nak??
                      Sepuluh SEN?? Dua puluh SEN??

Polis      :        Ish , bukan pak cik , saya  nak cakap saya
                      saya mahu tengok lesen PAK CIK.

Pak Cik :        Terima kasih sajalah , encik...
                       pak cik bukannya budak keCIK...

Polis      :       ( Garu kepala...) Tak apalah bagi saya
                      tengok kad PENGENALAN?

Pak Cik :       LAN typewriter tu ??? Isy , pak cik 
                      memang minat dia tu ,suara dia memang sedap .Encik pun minat diakah?
                      Samalah kita ya!

Polis      :        ( Aduh , peningnya!) Emm..rumah
                       pak cik kat MANA ?

Pak Cik :        Pernahla dulu sekali pak cik pergi
                      ISTANA . Maklumlah , pak cik ni tok bomoh hebat!

Anggota polis yang cuba menahan sabar itu akhirnya
menanyakan soalan yang dari tadi bermain dalam fikirannya


Polis      :       Pak cik ni PEKAK ya?

Tanpa berfikir panjang , pak cik pun menjawab :

Pak cik : pak cik memang PEKAK pun!

Polis     : Grrrr  ( sabar ajalah )




                      

        

                  
Dah baca?Like if awak suka, Coment if awak baik

Tiada ulasan: